استاندار خراسان رضوی: اقتدار نرم‌افزاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نقطه تمایز ما با دیگر ارتش‌ها است مقام ناتو: به دنبال استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین نیستیم انفجار در وزیرستان پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت مقام حماس: جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد درگیری گالانت و نتانیاهو بالا گرفت ده‌ها شهید و مجروح در بمباران جنون‌آمیز جبالیا غزه | ده‌ها خانه تخریب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اوکراین به رستورانی در دونتسک | ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند + فیلم آتش سوزی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد + فیلم و عکس (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۵۰ استاد و بیش از دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در اعتراضات دانشجویی در آمریکا حمله پهپادی حزب‌الله به سامانه «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شمال فلسطین اشغالی در تاریکی فرو رفت قسام: به قطع کردن سر افسران جنایتکارتان ادامه می‌دهیم حملات جدید مقاومت به نظامیان صهیونیست در غزه + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صهیونیست‌های خشمگین خواستار انحلال کابینه نتانیاهو شدند + فیلم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات گسترده در فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو هیلی زوج انتخاباتی احتمالی ترامپ
سرخط خبرها

پیمان گلوانی کیست و چگونه فوت کرده است؟ | توضیح قوه قضائیه

  • کد خبر: ۱۷۳۸۳۸
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
  • ۱
پیمان گلوانی کیست و چگونه فوت کرده است؟ | توضیح قوه قضائیه
رسانه‌های ضد انقلاب در روز‌های اخیر مجدداً به خبرسازی‌های کذب درباره مرگ یک جوان بر اثر شکنجه در بازداشتگاه‌ روی آورده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های ضد انقلاب در یک عملیات رسانه‌ای فریب‌آمیز، نام فردی با عنوان "پیمان گلوانی" را مطرح کرده و مدعی هستند وی ۱۴ روز پس از بازداشت در مهاباد و حین انتقال به زندان ارومیه زیر شکنجه کشته شده است.

آن ها در حالی مدعی شده‌اند که این فرد زندانی سیاسی (امنیتی) بوده و در اثر شکنجه جان خود را از دست داده است، که براساس پرونده قضایی، این فرد دارای شاکی خصوصی بوده و به اتهام کلاهبرداری در زندان به سر می‌برده است.

اتهام پیمان گلوانی کلاهبرداری بوده است

مهراب پوراکبر، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد اظهار داشت: متهم «پیمان مام‌احمدی گلوانی» که به اتهام کلاهبرداری در این شهرستان بازداشت شده بود، به علت بیماری در یکی از مراکز درمانی شهر ارومیه فوت کرده است.

وی با رد ادعا‌های بی اساس مطرح شده در برخی رسانه‌ها و کانال‌های وابسته به معاندین، اظهار کرد: نامبرده دارای پرونده‌های متعدد کلاهبرداری اینترنتی در شهر‌های ایلام، ملکشاهی، تهران، گرگان، کوار، ارومیه و خمینی شهر بود و از سوی مراجع قضایی شهر‌های مذکور تحت تعقیب قرار داشت.

پوراکبر ادامه داد: در تاریخ چهارم تیرماه از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه با صدور نیابت قضایی به شهرستان مهاباد این فرد جلب و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین وثیقه به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به زندان ارومیه معرفی و تا روز ۱۴ تیرماه نیز در زندان ارومیه حضور داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: در تاریخ مذکور به جهت بیماری (حسب اعلام اولیه مراکز درمانی بیماری وی مربوط به پلاسمای خون بوده است) به مراکز درمانی منتقل، بستری و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت که در نهایت روز یکشنبه ۱۸ تیر به جهت شدت بیماری فوت می‌کند.

پوراکبر یادآور شد: ادعا‌های مطرح شده مبنی بر اینکه نامبرده به جهت مسایل امنیتی و توسط نیرو‌های اطلاعاتی بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی منتقل و مورد شکنجه قرار گرفته کاملا بی پایه و بی اساس است.

وی تاکید کرد: نامبرده از ابتدای دستگیری به اتهام کلاهبرداری متعدد از شهروندان در شهر‌های مختلف به زندان ارومیه منتقل و امکان آزادی وی با سپردن وثیقه فراهم بوده، ولی مراجعه‌ای از سوی بستگان جهت تودیع وثیقه و آزادی او صورت نگرفت.

 گلوانی به دلیل بیماری خونی در بیمارستان بستری شده بود

همچنین ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با جزییات پرونده پیمان گلوانی گفت: فرد مذکور یک کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای بوده که پرونده‌های مختلفی در سطح کشور داشته و با قرار وثیقه به زندان معرفی شده بوده است.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، هیچ فردی از اعضای خانواده این متهم برای پیگیری امور پرونده به مرجع قضایی مراجعه نمی‌کرد.

عتباتی گفت: متهم گلوانی به لحاظ عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برد و در تاریخ ۴ تیرماه ۱۴۰۲، به دلیل بیماری خونی در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت، ولی متاسفانه به دلیل شدت بیماری فوت کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: ادعا‌ها در رابطه با مرگ این فرد بر اثر شکنجه مانند دیگر موارد دروغی که از سوی رسانه‌های ضد انقلاب مطرح می‌شود، صحت ندارد و ساخته و پرداخته ذهن دشمنان ملت ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
0
از عکسا به نظر نمیاد بیماری پلاسمای خون داشته باشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->